Jajo

Tänkte först att "den här dagen var väl ändå helt okej" men ju mer jag tänkte på det så inser jag att den inte var okej någonstans. Åt en bulle som jag kunde varit utan, helt klart. Var vrålhungrig innan jobbet också, åt ett kesomellanmål och en banan. Lite för mycket jag vet. Men det var tur för det var FULL rulle sen, sprang fram och tillbaka och det var riktigt ansträngande. Har i alla fall klämt i mig föjande idag:

200g fiskbullar m sallad - ca 180 kcal
1 blåbärsbulle - 300(?) kcal
1 banan - ca 100 kcal
1 kesomellanmål - 210 kcal
1 äpple - ca 70 kcal
ca 150g fiskbullar m sallad - ca 140 kcal
6 winegum - ca 90 kcal
1 vitaminwater - 95 kcal
Totalt: ca 1185 kcal

Usch så mycket! Bullen var ju helt klart onödig, fy fan. Vet inte hur mycket den innehöll ens, räknade som en kanelbulle + lite extra. Vitaminvattnet var ju också onödigt, att dricka kalorier är ju bland det dummaste som finns. Och frukterna hade jag inte vägt. Jag ska inte räkna kalorier, jag blir helt galen då. Eller alltså räkna dom gör jag ju alltid, men jag skriver inte ner dom längre. Gör överslag i huvudet istället. Men äh, kunde inte låta bli idag. Och egentligen är det väl lika bra att få det svart på vitt, att veta hur mycket äckel jag klämmer i mig.

Imorgon ska jag vara hemma hela dagen innan jag ska iväg och jobba. Jag måste klara av att hålla mig stark då. Tyvärr har vi ingen grapefrukt hemma vilket känns rätt jobbigt. Nej nu ska jag nog sova lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0